Oudejaarsdag en Nieuwjaar

31 december 2017 - Cape Foulwind, Nieuw-Zeeland

Zondag 31 december 2017,

Vandaag een bijzondere dag, want het is oudejaarsdag en vandaag om 00.00 uur word ik weer een jaartje ouder. Het is vandaag Hollands weer, zwaar bewolkt en toch niet koud met 19grd. We gaan ontbijten en de bakschaal gebruiken voor een gebakken ei en de eierkoker uitproberen. Conclusie, een ei bakken in een bakschaal gaat uitstekend. De eierkoker levert een hardgekookt ei op i.p.v. de gewenste halfzacht. Morgenvroeg weer een kans. We hadden op de gok een yoghurt gekocht maar die blijkt toch erg lekker met het eigen gesneden fruit. Na het ontbijt gaan  we op pad op de zeehonden kolonie te bezoeken. We rijden daarvoor naar het eindpunt en lopen dan naar het uitkijkpunt voor de zeehonden. We zijn mooi vroeg weg en aan de stijgende lijn op, het strand zien we dat het beginnende vloed is, dus waarschijnlijk zijn we op tijd. Het is een grote parkeerplaats en alle voertuig typen hebben een eigen plek. We zien dit wel vaker bij dit soort punten in NZ. Gelukkig is het nog rustig en zullen we niet al teveel mensen tegenkomen. De wandel route begint bij het strand en  gaat meteen omhoog op de klif, onderweg spotten we meteen een grote zeehond, die zeewater over zich heen aan het gooien is. Dus na de Dolfijn  hebben we nu ook  de zeehond van het lijstje gezien. Nu nog pinguïns. Halverwege komen we bij een grote smalle uitkerving in de klif, waar een aantal zeehonden (groot en klein) liggen te rusten. Als we iets verder doorlopen is het raak en zien we verscheidene zeehonden op de rotsen liggen. Ook zijn er nog jonge zeehonden in de zee aan het spelen, ze zwemmen terug naar zee en laten zich dan weer meevoeren met de golven. Prachtig om te zien dat hier nog  zo’n grote kolonie nog leeft. We hebben mooie foto’s kunnen maken en gaan weer terug naar de B&B. Inmiddels begon het zachtjes te regenen, wat later overging in plenzen! Iedereen was er waarschijnlijk blij mee, want december was heel droog geweest. Het gooide wel ons middagprogramma in het water, het had nu geen zin om te gaan wandelen. We besluiten even af te wachten wat het wordt. Helaas werd het helemaal niets meer. Dus maar eens een puzzel gemaakt, de krant gelezen en  gekeken hoe we morgen moesten rijden en naar de afspraken met de Redvale B&B in Richmond. Als je niets kunt dan is een B&B kamer met twee stoelen best klein na een uurtje. Uiteindelijk wordt het tegen de avond droger, maar geen zon. We gaan aan de slag met het bereiden van onze 2e diner in de bakschaal en magnetron. We hebben een gemarineerde kipschnitzel, groente, gebakken aardappels en een maïskolf. Ook dit keer slagen we met lof en staat er een lekkere maaltijd. Na de afwas maar eens gekeken welke programma er op TV was. Het is de eerste keer in de tijd dat we hier zijn dat de TV aangaat. Er bleek een tribute programma op tvnz te zijn voor de Bee Gees, waarvan alleen Barry nog leeft en pas nog geridderd is. Allerlei bekende zangers (- ressen)  brengen oude nummers van de Bee Gees ten gehore. Op de rest van de zenders geen oudejaarsprogramma’s alleen sport of films. We hebben toen maar de The Last Samurai gekeken. Halverwege de avond worden we nog verrast door een whatssap video call met Jesper, Mandy en de kids. Erg leuk om ze op zo’n avond weer even te horen en zien. Fenny had gisteren  erg last van heimwee doordat we niets te doen hadden en dus veel tijd hadden om na te denken. Uiteindelijk hadden we ‘s avonds met iedereen via Whatsapp contact, dat deed ons beiden goed. Ze bleven aan de lijn hangen tot dat het hier 00.00 uur was. Later hebben we nog een video boodschap met neiuwjaarswensen naar de kids gestuurd. Na een laatste drankje zijn we gaan slapen, morgen moeten we verkassen naar Richmond. Verwachting is dat het ook weer mooi weer wordt en de nieuwe B&B ziet er op foto’s goed uit, dus dat voelt goed.                                                                                        Alle volgers wensen wij een gelukkig en gezond 2018 en dat het maar een fantastisch jaar mag worden!,!     Happy New Year.

1. Anton van den Hoek.:
    1 januari 2018
    Gelukkig nieuwjaar gewenst voor jullie bijden en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ⛲🍸🍻.
  2. Fenny en Jaap de Hoop:
    2 januari 2018
    Dank je wel en jullie ook de beste wensen voor 2018!
  3. Tineke:
    2 januari 2018
    Ja nog maar weer gelukkig nieuwjaar en van harte gefeliciteerd Jaap. Ik kan me voorstellen hoor Fenny dat je een beetje heimwee krijgt. Maar morgen gaan jullie weer veel indrukken op doen en fijn dat je ze allemaal even hebt gesproken. Tineke