Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
813

Over ons

Wij zijn Fenny en Jaap de Hoop, 62 en 63 jaar en waren afgelopen 2 december 2017 ook nog 40 jaar getrouwd. Hebben drie kinderen en twee kleinkinderen en een derde op komst. We zijn eigenlijk van huis uit echte kampeerders en hebben alles gehad zoals bungalow tent - kampeerwagen - caravan en sinds vorig jaar een camper. We gingen vaak alleen met de kids op pad of met familie. We wisselen dit af met stedenreizen en korte vliegvakanties met z’n tweeën of met het hele gezin. Toch hebben we gezien een aantal ervaringsdeskundige verhalen er voor gekozen om niet met een camper door Nieuw Zeeland te trekken, maar met een off the Road auto. Dit was ons ook goed bevallen op een rondreis door het oosten van Canada.

Over onze reis

Een van onze punten op een lijst om ooit nog eens te doen, was een rondreis door Nieuw Zeeland. Uiteindelijk bleef ik doorwerken en leek de reis er nog niet snel te komen. Maar in het project wat ik moet realiseren bleek tussen voorbereiden en start een 1,5 maand rustige periode te zijn. Met de werkgever overlegt, en het bleek mogelijk om in deze periode (dec -Jan) weg te kunnen, dus toen de reis maar vlug voorbereid en geboekt. Uiteindelijk bleek dat er nog wat losse eindjes waren, maar met een goede vervanging is dit goed afgedekt. We zijn allebei nog fysiek goed en hebben samen met Travelessence een reis met sportieve activiteiten, rustmomenten en een aantal must to do samengesteld. We verblijven veelal in kleinschalige accomodaties die we in ons reisverslag wel voorbij zullen laten komen. We vliegen eerst via Hongkong en dan twee dagen later naar Christchurch. De verdere route staat op de kaart aangegeven, we hebben er ongelooflijk veel zin in.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: