Cape Foulwind

30 december 2017 - Cape Foulwind, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 30 december,

Vanmorgen na de teleurstelling over de plek en de inrichting van de studio, het ontbijt genuttigd met de gekregen toast van Julie en Ian. Verder nog niets in huis, dus dat staat als eerste op het programma. We inventariseren wat er allemaal is om eventueel zelf een maaltijd te kunnen maken. Er is een elektrische warmhoud  / bak schaal die we kunnen gebruiken voor eieren bakken. Dus dit zou ook met vlees en aardappels moeten kunnen.  Fenny geeft aan dat we de groente in de magnetron kunnen koken. En er is een eierkoker voor in de magnetron. Dus besloten om zelf te gaan koken met de apparatuur die we hebben. Er is een broodrooster, waterkoker en  ook thee-ei en  koffie. In de kleine koelkast staat melk en appelsap. Verder zijn er  kleinverpakkingen voor boter, jam en marmite. Gaat goedkomen. We pakken de auto en rijden de 12 km naar Westport het enige dorp in de buurt. Het is vandaag wederom prachtig weer en warm met 24 grd. Volgens Julie zat er een Newworld supermarkt in  Westport en die kennen we van Wanaka als eentje die alles heeft. Westport is niet zo groot en toen we een weg inreden, had Fenny hen al snel gespot. Een mooie nieuwe winkel ook en waar het druk was i.v.m. Oud en Nieuw. We hadden uit Wanaka onthouden dat we geen korting (Nederlands hè ) kregen omdat we geen kaart hadden. Dus die gaan we aanvragen voor de rest van de vakantie. Bleek eigenlijk helemaal geen probleem, als toerist kreeg je een boekje waar een streepjescode in zat die recht gaf op alle kortingen en die konden we overal en altijd gebruiken zei de dame van de klantenservice. Top geregeld. Dus de dagelijks boodschappen gedaan voor twee dagen, want ook oudejaarsavond gaan we ook zelf koken met maïskolven en gemarineerde kip. Onze wijn en bier voorraad wat aangevuld, zodat we op oudejaarsavond niet droog komen te staan.😄 nadat we boodschappen hadden gedaan zijn we op zoek gegaan naar een cafe voor onze dagelijks takeaway koffie. De eerste was erg druk met ook allemaal gasten die aan het ontbijt zaten, dus op zoek naar een tweede en daar de koffie gepakt. Terug gereden naar de studio, die wel heel afgelegen ligt, maar op een hele mooie plek. Voor het eerst hadden we voor deze dagen ons niet voorbereid, vanuit de gedachte, we doen even rustig aan na de intensieve dagen in Bruce Bay en de lange reis hier naar toe. Uiteindelijk besloten bij de studio te blijven en lekker in de zon te gaan zitten op het terras wat bij het huis hoort. We hebben dan uitzicht op een hele mooie tuin en op zee.  Achterin de tuin is nog een zitje onder een grote boom en er is een soort van Man Cave met een grote leren stoel, oude  kranten en een verrekijker. We ruimen de boodschappen op en nemen bezit van het terras. De eigenaar Bruce is afwezig dus dat is mooi meegenomen. Fenny is haar eigen reisboekje gaan bijwerken en ik heb aan de blog gewerkt. Na een tijdje in de zon te hebben gezeten heb ik wat foto’s van de locatie genomen en aangegeven dat ik even naar de vuurtoren zou wandelen. Ik neem de camera en m’n telefoon mee. Het bleek ongeveer 10 minuten lopen te zijn naar de parkeerplaats waar op het bord de lighthouse walk wordt uitgelegd. Het totale rondje (vv) is 1,5 uur en je komt dan langs het lighthouse, de zeehonden kolonie en loop je via een mooie kustroute naar het eindpunt het strand bij een grote parkeerplaats met faciliteiten zoals toiletten als ook voor campers, die er niet mogen overnachten. Ik besluit een stukje van de route te lopen en dan weer terug gaan naar Fenny. Het was vloed en de zeehonden zijn dan niet  aanwezig of  zichtbaar met eb en dat is morgen vroeg, is dat veel beter en kunnen dan samen de gehele rout lopen. Het is wederom een klim naar boven, want natuurlijk staat de vuurtoren op het hoogste punt. Het is warm en zeker als je op het steenslag pad loopt uit de wind. Ik verwijt mezelf dat ik geen water mee heb genomen, maar kan dat nu niet meer veranderen. Het pad loopt bovenlangs  en gaat op en neer en je hebt mooie kustgezichten. Na 20 minuten draai ik om en ga weer terug naar de B&B, net naast de vuurtoren kun je mooie foto’s maken van de clif waar de B&B op staat. Sinds het vertrek is er bij aankomst een uurtje om en Fenny is weer blij me te zien. Ze was helemaal alleen, want Julie en Ian waren ook weg. We drinken wat samen op het terras en gaan zo met de voorbereidingen  van het eten beginnen. Uiteindelijk lukt het Fenny een mooie maaltijd met de beperkte middelen te maken en het was erg lekker. ‘s avonds wat aangerommeld en gezamenlijk de foto’s weer uitgezocht voor de reisblog. We zijn weer bijna bij. Morgen wordt er volgens Julie tegen de  middag. regen verwacht, dus we proberen om voor die tijd nog even naar de zeehonden kolonie te wandelen vanaf het eindpunt van de lighthouse walk. De dag afgesloten met het internet nieuws van de telegraaf. Tot morgen.

1. Diddy de Sain:
    1 januari 2018