Vertrekdag uit NZ

24 januari 2018 - Hong Kong Int Airport, China

Donderdag 24 januari, 2018

Het is zover als we wakker worden, onze laatste dag in NZ, wat hebben we een mooie en indrukwekkende vakantie gehad. Maar we zijn allebei ook wel weer blij dat we naar huis kunnen. Mandy appte gisteravond dat Jari en Liam onze kleinkinderen maar bleven vragen wanneer ze weer naar Oma en Opa kunnen. Verder kunnen we dan Maurits verder helpen met de laatste zaken voor de aankoop van z’n huis. Het huis is vol als we terugkomen want Maurits en Ilona zijn er al ingetrokken en al hun spullen zijn er ook opgeslagen. En we hebben er twee poezen erbij, dat wordt gezellig. We gaan om 0800 uur ontbijten en ik heb daarvoor nog even wat foto’s geüpload. We zijn met z’n tweeën aan het ontbijt en Robin is ook alleen, want Diana is naar het motel toe, want daar was ze nodig. De andere nieuwe gasten zijn al om 0700 uur vertrokken omdat ze een heel eind naar het zuiden moesten rijden. Het ontbijt verloopt hetzelfde  met dezelfde vertraging voor koffie en toast. We nemen afscheid van Robin en vertrekken om 0920 uur richting Auckland. Robin had aangegeven dat je dan een beetje achter de file aanrijdt. Het eerste stuk gaat voorspoedig en we zitten snel op de SH1 die weer druk is. Na 35 km begint er een stuk tolweg die wij vermijden door de “oude” weg te rijden. Deze is veel rustiger en je komt door een mooi gebied. We komen uiteindelijk de SH1 weer op en rijden richting Auckland centrum, het vliegveld ligt in het zuidwestelijk deel van Auckland. De view met zon vanaf de Harbour Bridge op de skyline met de skytower is een plaatje vergeten bij de regenachtige dag toen wij er waren. We zijn om elf uur bij het vliegveld aangekomen en moeten nu even een tankstation vinden om de auto weer vol in te leveren. We rijden naar een winkelgebied, maar daar zit niets en dus rijden we door het zakengebied en daar bleek er een te zitten. Vervolgens weer terug naar de luchthaven en inleveren rental cars gezocht. We zetten de auto op een parkeerplaats met een bordje Europcar en er komt een jongen aangelopen die hem controleert en aangeeft dat alles oké is en de verwerking volgt   via de mail. We halen de auto leeg, Fenny vraagt nog heb je, je sokken voor je wandelschoenen, o nee want die zag ik met m’n donkere zonnebril niet liggen op de achterbank. We lopen naar de terminal en ik sta binnen en wil m’n bril wisselen. Ik zeg shit, m’n gewone bril ligt nog in de auto. Fenny schudt eens met haar hoofd en gaat buiten wachten en ik loop snel terug. Als ik aan kom zie ik al dat de auto weg is, ik loop naar de jongen die in de schaduw zit bij een open bus en leg hem het probleem uit. Hij belt meteen met de bestuurder die de auto heeft opgehaald en na een paar keer proberen krijgt hij hem te pakken. Hij kijkt in de auto op de plek die ik had aangegeven en vind de bril. Ik blij, maar hij komt pas over 15 minuten terug. Ik denk ja 5 minuten heen en terug kost 10 minuten, dus ik bel  Fenny om aan te geven dat ik hier wacht. Kreeg haar niet te pakken, dus ik zeg ik loop even heen en weer. Fenny is verbaasd als ik zeg dat ik haar heb gebeld.  Bleek  zachtjes te staan, ik leg de situatie uit en geef aan dat ik weer terug loop, na 10 minuten ben ik weer terug met m’n bril. We moeten ons nog omkleden voor het Nederlandse weer, nu lopen we nog in korte broek en T-shirt met slippers. We kleden ons om in het toilet en doen onze wandelschoenen aan. Pakken de rest in de koffer en gaan de koffers afgeven bij de check in balie. Met 24,5 en 23,6 kg zitten we ruim onder grens van 30 kg. We lopen richting veiligheid check en moeten weer een formulier invullen om aan te geven dat we ook echt weggaan en niet terugkomen. De check zelf levert geen problemen op, zelfs onze wandelschoenen mogen door. We lopen nog wat door het winkelgebied en doen nog wat inkopen. Het is nu 1300 uur, we besluiten om wat te gaan eten en nemen een warm broodje en een longblack koffie. Ik werk nog aan de blogs van de laatste dagen en dan gaan we richting de gate. Aangekomen bij de gate bleek het vliegtuig wat vertraging te hebben gehad bij aankomst, dus het boarden is later dan 14.20 uur. Uiteindelijk wordt het 15.00 uur en stijgen we om 15.30 uur op richting Hongkong en op weg naar huis! Dit was onze laatste blog, wat we leuk vonden om te doen en voor ons een goed naslagwerk geeft van de vakantie. Buiten de foto’s die met de Iphones. geschoten zijn, hebben we meer dan 11 Gb aan foto’s en video’s gemaakt met de camera. Dus we hebben nog wat te sorteren als we thuis zijn. Allemaal bedankt voor de vele leuke reacties, we hopen dat jullie het leuk hebben gevonden om ons te volgen.

Goodbye.

1. Hessel:
    25 januari 2018
    Wat hebben jullie een super vakantie gehad!! En genoten van jullie reisverslagen, bijna alsof we mee waren🤔. Goede reis en tot horens!!
  2. Wijnand:
    25 januari 2018
    Jaap en Fenny, wij vonden het geweldig om jullie op jullie reis te volgen. Zeker omdat wij op deze manier een voorproefje kregen voor onze reis in NZ, die we op dit moment maken. We volgen nagenoeg jullie route... Nu is het tijd voor jullie om alle mooie herinneringen, ervaringen en foto’s te verwerken. Bedankt, groetjes en tot gauw. Nicole & Wijnand
  3. Diddy de Sain:
    25 januari 2018
    Zal het bijna dagelijkse blog missen. Heerlijk om even mee te genieten van deze zeer bijzondere reis.